måndag 1 mars 2010

Alla djur har rätt till utevistelse.....?




Igår kväll utökades mitt djurinnehav med fyra kaniner. När jag idag skulle flytta bort dem till lagården var det som lite varstans: mycket snö i vägen. Så kaninerna fick en liten åktur på pulkan, för säkerhets skull instängda i en hundbur. Ja, pulka förresten! En sån där blå plastbåt, där man på etiketten tydligt påpekar att det INTE är en båt, utan en sandlåda! Jag HAR INTE åkt i den på sjön, nej. Men i somras föddes fem valpar i den, praktiskt och hygieniskt. Den har varit plaskbalja på gräsmattan, och nu i vinter pulka åt största barnbarnet. Tänk vad en del loppisfynd kommer till nytta, tror den kostade 40 spänn. Hästarna tyckte det var lite spännande med de nya grannarna i tomboxen, även om de luktar konstigt! Dessutom är inte deras morötter slut än, hur tar man sig in??

3 kommentarer:

  1. Härligt! Hoppas det går bra och att ni kommer trivas med varann! Vi i Grodden kommer trivas med dig! Välkommen!

    SvaraRadera
  2. Jag börjar tro att djursverige står för största delen av försäljningen av di däringa båtarna. Jag har sett dom som vattenho åt småfä, simskola till ällingar, och sandbad till höns. Och nu flyttbil till kaniner :-) Jag har aldrig ens sett dom användas som sandlåda för mäniskor.

    SvaraRadera
  3. Ett syskonbarn fyllde år. Han hade skrivit en lång önskelista förstås, men så fick han en sak som inte var med på listan. När han öppnade paketet utbrast han "-Åh, det hade jag aldrig önskat mej!" Han gillade det, men hade inte kommit på det själv, kan vara så med prylar som får andra användningsområden. Man hade bara inte kommit på vad de var bäst till :-)

    SvaraRadera