tisdag 21 april 2009

Skatteverket...koppleriverksamhet?


Då vi som förening skall registrera oss, för att få ett organisationsnummer, och därefter kunna skaffa oss ett kontonummer för medlemsavgifterna, måste man utstå vissa "kopplerier". Åtminstone då man som jag efter flera veckors väntan på papper, ringer för att ta reda på vart de tagit vägen. Jag ringde först 0771-778778, skatteverket. Jag talade om mitt ärende och blev kopplad till en högst förvånad kvinna. Inom skatteverket javisst..."Hur har du hamnat här", frågade hon mig. Du har ringt 567567, inte 778778...


-Jo, sa jag jag har ringt 778778, det är det enda nummer jag har i min Lokaldel, framför mig.


-Konstigt, sa kvinnan och bad att jag skulle ringa om igen för nu var jag någon helt annanstans som hon sa. Jag tackade för "hjälpen" och ringde om.
Jag begärde Linköping.


Denna gång hamnade jag på Mariestadskontoret.


Hur har dem det i Linköping egentligen då jag faktiskt begärt klart o tydligt att komma dit?


Mannen i Mariestad talade om för mig att jag inte skulle till Linköping och inte heller till Mariestadskontoret, för föreningsärenden låg för mig som tillhör Östergötland, Västervikskontoret. Suck....


Han kopplade mig dit. Det gick fram en rad signaler, en telefonröst talade om att jag hade plats nr 7. Sedan kom en upptagetton och jag trillade ur växeln. Fantastiskt!


Jag slog återigen det enda nummer jag hade 0771 778778


Denna gång lite irriterad uttryckte jag min resa mellan telefoner och växlar och urtrillande ur systemet och att jag faktiskt skiter i var jag hamnar bara jag får veta snart var mina papper tagit vägen(beklagar om er bild av mig förändras i o med detta, men jag tappade tålamodet lite där).


Växeltelefonissan var dock väldigt trevlig och talade om att hon skulle följa med samtalet och att jag nu skulle få tala med en Klas Jonsson.


Klas Jonsson var också en mycket trevlig man som sa att en Pia Johansson hade hand om tilldelningen av alla organisationsnummer så han skulle enkelt och grejt springa bort till hennes skrivbord och leta upp ansökan, då vi hoppas att den åtminstone hamnat där, med tanke på att jag postat den till Linköping och han nu satt i Västervik...you know what I mean? Klas lovade att ringa upp mig när han hittat nåt....och på den vägen är det.....Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar