tisdag 21 april 2009

Pia har ringt

Ja så ringde då Pia Johansson från Skatteverket i Västervik. Vi hade visst talat med en kollega till henne, Klas Jonsson....
Pia meddelade att hennes kollega Ida, hade gjort klart ärendet igår, och tilldelat oss ett organisationsnummer! Detta nummer fick jag skriva upp och inväntar nu det formella på papper från dem som förväntas dyka upp i brevlådan i dag eller imorgon. Jag har nu ansökt via nätet om plusgirokonto, då jag inte kunnat göra det innan jag hade organistionsnumret. Så nu hoppas vi allt att det går kvickt så vi kan få in medlemsavgifterna och ragga nya medlemmar! Nu återstår bara att ta reda på hur vi får Föreningsbrev...här finns ju inga postkontor eller kassaservice mer...Mot nästa utmaning...

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen en helt fantastisk orförande!!! Som du sliter och håller på! Vi kommer troligen aldrig mer i vår existens få nån som ligger i som du! Du skulle ha medalj, kära Anna-Karin!!

    Tack!

    SvaraRadera
  2. åhåhå..*skrockar generat*
    ...inte är det så märkvärdigt det jag gör, men jag tycker det är roligt och vill inte föreningen ska bli en belastning för er som bor långt bort och som kanske inte ens vill engagera sig som jag. Detta är jag i mitt rätta element. Jag brinner för det jag gör tills jag möter så mycket motstånd att jag ...brinner ut. Sen får det bli omstart och nytändning igen! Men nu håller vi lågan brinnande tillsammans!

    SvaraRadera