söndag 10 maj 2009

Hönsbytaredagen

Dagen blev otroligt lyckad!

Det kom många besökare till hönsbytaredagen och vi sålde allt vi hade, själv hade jag några tuppar med mig hem igen (som jag hade skänkt till klasskassan 4 i Åseda).

Min man som var glad för att jag sålde så mycket var lite konfunderad då han sade:
"Men du, vi har ju sålt ditt och ändå har vi bilen full av höns med oss tillbaka?!"
Han arbetade hårt och faktiskt njöt av tillställningen (han är inte intresserad av fjäderfän brukar han säga).

Med mig hem hade jag grupp Svarthöns en tvärrandig blå kyckling, och ett par Stor Cochin i guldsvartbandat. För att inte tala om den lille fine kanin som följde med hem, köpt av min man som inte kunde motstå dessa då våra barn visade honom dem...Helt underbara djur allihop och jag är så tacksam för dessa! =)

Det blev bråttom hem, ett gäng från Värmland följde med oss hem, alternativare som kom långt bort ifrån och som jag hade hade träffat live förut men har haft kontakt med länge via Internet. Vi hade så trevligt och det är helt undebara människor allihop! Byteshandeln med fjäderfän fortsatte hemma och jag ska kläcka fram gåsägg och svarta löpandsägg! Så nu är det full rulle igen!

Och vet ni vad?
Nästa år kommer att det att bli mycket större, hönsbytaredagen i Österbymo!

Nu vet vi att ni finns och vill ha det här! =)

En helt slut, men otroligt nöjd Carmen som ska packa ägg till två damer som kom på hönsbytaredagen och som har ruvhönor väntandes hemma...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar